Naar Varese

16 juli 2018 - Malnate, Italië

Bojan moet eerst wat bijslapen. Na de lunch vertrekken we richting Varese. Eerst naar de Tourist Information vlakbij het historisch centrum.

Die verwijst ons naar de Sacro Monte di Varese. Een steile weg met een lengte van 2 km. Deze weg is in 1604 aangelegd en wordt nog steeds bewandeld door pelgrims. Langs de weg staan 14 kapellen. Boven zijn we beloond met een prachtig uitzicht en een hele mooie kathedraal. Natuurlijk steken we een kaarsje aan voor al onze dierbaren die er helaas niet meer zijn.

Als we weer naar beneden lopen begint het te regenen. Wel bijzonder want regen hebben we al tijden niet meer gezien. We besluiten het historisch centrum te bezoeken en daar een cafeetje in te gaan. Als we daar zijn is het droog en kunnen we weer gewoon buiten zitten genieten van een drankje en een hapje van het buffet.

We besluiten weer buiten de deur te gaan eten, maar kunnen niet echt een leuk restaurantje vinden dus gaan we terug naar  Malnate. Wat blijkt: alles dicht behalve een restaurant met de titel wine and nogwat (weet niet meer). Wij gaan daar zitten (als enige), blijkt het een chique restaurant te zijn en staan er gelijk 3 obers om ons heen. We laten ons niet kennen en bestellen een pasta. Vanzelfsprekend van superkwaliteit. De begeleidende Chianti maakt het helemaal geweldig. Bojan en Rianne nemen nog een toetje en ik aardbeien. We krijgen er nog bijpassende likeurtjes bij geserveerd.

Tegen elven zijn we op de camping. Morgen vroeg op om 600 km af te zakken naar camping Tiber in Prima Porta, vlak bij Rome