Dagje Milaan, via Malpensa terug naar de camping

15 juli 2018 - Malnate, Italië

Vandaag gaan we naar Milan. We rijden met de auto richting San Siro, het voetbalstadion van AC Milan. Daar parkeren we (gratis als er geen wedstrijden zijn) en pakken de metro. Ons doel is het centrum, Duomo

Als we boven de grond komen kijken we tegen de Duomo kathedraal aan. 6 Jaar geleden waren we hier met alle kinderen. Nu met z'n tweeën. Het blijft indrukwekkend. We lopen door de winkelgalerij Galleria Vittorio Emanuele II naar de La Scala Opera. Het winkelcentrum is één van de oudste ter wereld en waarschijnlijk ook eentje met het grootste aantal luxe merken.

Via de Giuseppe Verdi lopen we naar het Brera district. Hier zijn veel antiek- en kunstwinkels. Ook gaan we in het gebouw Castello Sforzesco. Hierin bevindt zich de belangrijkste kunstgalerie van de stad.

Het is natuurlijk erg warm en we pakken een gekoeld terrasje om een fles ijskoud water tot ons te nemen. Vervolgens slenteren we door de mooie straatjes met daarin kraampjes met allerlei vormen van kunst en kitsch.

We kopen we nog wat Italiaanse kleding voor Gertjan en pakken wederom, het is tenslotte vakantie, een terrasje waar we een plankje met tapas en een drankje doen. We lopen  terug naar Duomo om de metro naar San Siro te pakken.

We rijden naar Malpensa en pikken daar Bojan op. We eten wat bij La Fontanella. Gelukkig kun je in Italië na 22.00 uur altijd nog wel ergens terecht om te eten.

1. Annèt:
    18 juli 2018
    Sinds wanneer drink jij water op een terras Gertjan?????
  2. Gertjan:
    18 juli 2018
    Je moet altijd open staan voor iets nieuws Annet