Rome dag 4

23 juli 2018 - Rome, Italië

We besluiten om een keer uit te slapen en in plaats van vroeg in de ochtend Rome vanavond te gaan bezoeken. Helaas geldt dat uitslapen niet voor Bojan en mij, wij gaan tegen achten richting het vliegveld Fiumicino zodat Bojan zijn vakantie met zijn vrienden vanaf Berlijn kan vervolgen.

Als ik tegen tienen terug kom drinken we koffie bij het restaurant. Na een lunch en wat boodschappen vertrekken we tegen vijven met de auto richting Rome. Met de trein reizen is geen optie omdat we dan uiterlijk 22.00 uur weer terug moeten gaan.

We gaan naar de wijk Trastevere. Hier zijn mooie restaurantjes en Trattoria's waar we willen gaan eten. We lopen via de Via Gulia (Renaissance straat), hier zien we een aantal consulaten. We drinken een biertje en eten zelfgemaakte crisps bij de bierbar Open Baladin. 40 Biertjes op de tap en meer dan 100 op de fles. Een leuke tent met vriendelijke bediening. Na een biertje lopen we langs het theatro di Marcello. Hiertegenover lopen we een mooie kookwinkel in, zeer de moeite waard al die leuke spullen. Vervolgens lopen we de wijk Trastevere in. Hier zien we gezellige straatjes met veel terrassen en eetgelegenheden. Een gemoedelijke sfeer die weer heel anders is dan op de plekken in Rome waar we eerder deze vakantie waren. Ondanks dat deze wijk ook veel toeristen te verwerken heeft. Maar goed daar maken we zelf natuurlijk ook onderdeel van uit.

Na wat rondwandelen kiezen we restuarant Ombre Rosse uit om wat te eten. Een uitgebreide schaal met antipasta met kaasjes, stukjes vlees en sla. Daarna een Pinsa (soort rechthoekige pizza) en vervolgens nog een (gedeeld) toetjes. En dat allemaal op een gezellig terrasje aan en pleintje. De bediening door Anna was super.

Na dit alles zoeken we de auto weer op en rijden we vol(daan) terug naar de camping.

1. Tjeerd:
    24 juli 2018
    Mooie foto's , erg herkenbaar. Blijft een wereldstad. Viel Spass nog!