Naar Rome

20 juli 2018 - Prima Porta, Italië

Om half zeven gaat de wekker en staan we op. We pakken de trein bij het station van Prima Porto om naar Rome te gaan. Om 8.00 uur lopen we bij het Colosseum, onze eerste bestemming. De rij valt mee en om 9.00 uur zijn we door de veiligheidscontroles en hebben we de kaartjes gekocht. Alles is zeer indrukwekkend en je blijft foto’s maken. Ik heb er enkele geüpload. Als we het hier gezien hebben drinken we een Italiaans koffietje en lopen we richting het monument van Victor Emanuel 2 de eerste koning van Italië. Het gebouw is in 1885 ontworpen en vanwege zijn helderwitte uiterlijk en omvang niet erg populair bij een deel van de bevolking. Ze noemen het ook wel typemachine, bruidstaart en kunstgebit. Vervolgens gaan we naar  La bocca della verità; een gebeeldhouwde afbeelding van een menselijk hoofd. De mythe gaat dat je hand wordt afgebeten als je deze in zijn mond steekt wanneer ne een leugenaar bent. We lopen door naar de renbaan (circus maximus) maar dat is niet echt de moeite waard, omdat meer dan de helft bezet wordt door een podium met tribune. Wel vinden we daar een mooi restaurant om te lunchen. Na de lunch gaan we terug en tegen half vijf liggen we in het zwembad nadat we nog wat boodschappen hebben gehaald.