Rome, dag 2

21 juli 2018 - Prima Porta, Italië

Vandaag is ons eerste doel Villa Borghese. Met trein en bus zijn we er zo. We willen Galleria Borghese in. We zijn nog net op tijd voor kaartjes in het tijdslot 9.00 tot 11.00 uur. Het museum herbergt een van de belangrijkste collecties ter wereld, ondanks dat  Camilo Borghese meer dan 500 kunstwerken aan zijn zwager Napoleon verkocht. Deze bevinden zich in het Louvre in Parijs. We zien werken van Titiaan, Caravaggio, Rubens en Rafaël. Maar ook veel beelden van Bernini en Canova. Alles zeer indrukwekkend en de moeite waard. We lopen door naar de Gardinio del Pincio en drinken daar koffie. Vervolgens arriveren we bij Piazza del Popolo. Dit is een van de grootste pleinen in Rome en fungeerde ooit als belangrijkste toegangspoort van de stad. We wandelen de Via Margutta in met vele galerieën naar de Piazza Di Spagna en de Spaanse trappen. De 138 treden verbinden de kerk Trinita die Monti met de rest van de stad. Onderaan de trap zien we de Fontana della Barcaccia een kunstwerk van vader en zoon Bernini in de vorm van een boot verwijzend naar een overstroming van de stad in 1598.  We lopen nu de chique winkelstraat in en gaan daarna lunchen in een van de zijstraatjes na een bezoek aan een van de vele kerken/kathedralen. Tegen vieren zijn we terug op de camping voor een duik, een douche en een drankje.